Budowa drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz-Poznań to nie tylko wznoszenie nowych konstrukcji. inżynierskich. Z transportowego korytarza usunięty został też ważący około 180 ton zabytkowy bunkier w Wąsoszu pod Żninem.
W poniedziałek (12 lutego) rozpoczęła się modernizacja blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. W trakcie modernizacji wiaduktu pojazdy nadal będą mogły korzystać z dwóch pasów ruchu, które zostaną zawężone. Za całość prac budowlanych odpowiada firma „Gotowski”.
Czytaj więcej: Trzebinia. Rusza modernizacja ważnego wiaduktu
Kratownicowy most na Wiśle będący jednym z symboli Włocławka przejdzie kolejny remont. Tym razem zyska nowy chodnik. Za prace odpowiadać będzie Firma „GOTOWSKI”BKiP Sp. z o.o..
Most we Włocławku łączy osiedle Śródmieście z Zawiślem. Konstrukcja liczy ponad 600 m długości i stała się jednym z symboli nadwiślańskiego miasta. Obiekt przechodził remont w 2008 roku, ale ograniczał się on przede wszystkim do nawierzchni. Teraz odnowione zostaną chodniki.
Z wtorku na środę (10/11 października br.) rozpoczął się transport stalowych elementów mostu do Międzychodu. Potężne belki o wadze dochodzącej do 22 ton i długości 31 m jadą z Bydgoszczy na specjalnych lawetach. Wyjątkowo ważnym elementem w tym zakresie jest odpowiednie zabezpieczenie logistyczne transportu.
Nową 3-przęsłową konstrukcję w Międzychodzie będą tworzyć stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Zostały one wykonane oraz zabezpieczone przed korozją w Zakładzie Konstrukcji Stalowych firmy „Gotowski” w Bydgoszczy. Sam pomost, to między innymi 20 elementów o długości dochodzącej do 31 m. Ich waga wynosi od 10 do 22 ton. Oznacza to, że nie tylko montaż ale i sam transport staje się dużym wyzwaniem.