Aktualności

 

W poniedziałek (9 kwietnia) rozpocznie się kolejny etap modernizacji blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. Samochody osobowe będą mogły korzystać z objazdu przez Piłę Kościelecką, a tranzyt będzie kierowany na autostradę.

 Wiadukt w Trzebini jest jednym z najważniejszych obiektów inżynierskich na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomeracje śląską z Krakowem. Umożliwia bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową łączącą Katowice z Krakowem oraz równoległą do torów ulicą Dworcową.

- Prace budowlane rozpoczęły się w lutym. W pierwszej kolejności wykonywane były rozbiórki m.in. kap chodnikowych , balustrad, barier, krawężników. Rozpoczęliśmy też roboty przy podporach. Przed nami kolejny etap robót: wzmocnienie ustroju nośnego, wymiana izolacji, przebudowa odwodnienia, oświetlenia oraz elementów zabezpieczeń. Przebudujemy też jezdnię na obiekcie, która otrzyma standardową szerokość 7 metrów. Pozwoli to na poszerzenie chodników. Tych prac nie możemy jednak prowadzić pod ruchem. Kierowcy przez okres około 4 miesięcy będą korzystać z objazdów – wyjaśnia dyrektor zarządzający w firmie „Gotowski”, Paweł Pietraszak.

Kierowcy pojazdów osobowych będą kierowani na drogi powiatowe łączące Trzebinię z Chrzanowem. Objazd wytyczono ulicami Topolową (Chrzanów), Chrzanowską i Trzebińską (Piła Kościelecka) oraz Słowackiego (Trzebinia). Na objeździe funkcjonuje przejazd kolejowy. W związku z tym kierowcy korzystający z tego objazdu powinni liczyć się z wydłużonym czasem przejazdu. Pojazdy ciężarowe będą kierowane na autostradę. Kierowcy mogą również korzystać z drogi krajowej nr 94 łączącej Śląsk z Krakowem.

Wszystkie prace budowlane zakończą się jesienią tego roku. Za modernizacje obiektu odpowiada firma „Gotowski”, która w przetargu ogłoszonym przez GDDKiA złożyła najkorzystniejszą ofertę. Inwestycja realizowana jest w trybie ”zaprojektuj i wybuduj”.

Wiadukt w liczbach:

• długość całkowita — 392,75 m
• szerokość całkowita — 14,94 m
• projektowana szerokość jezdni — 7 m

Inwestor:
• Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie

Wykonawca:
• Firma „Gotowski”