Trasa WZ to główna arteria komunikacyjna Łodzi na kierunku wschód-zachód łącząca dwa największe osiedla Widzew Wschód (na wschodzie) i Retkinię (na zachodzie).
Trasę oddano do użytku 31 października. Jej najciekawszym elementem jest dworzec tramwajowy.

Przystanek na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Piotrkowskiej integruje tramwaje jadące z północy na południe i ze wschodu na zachód. Projekt konstrukcji, którą wytworzyła firma Gotowski to zwycięska praca w konkursie architektonicznym jaki zorganizowało w 2012 roku miasto. Została ona nagrodzona za twórcze nawiązanie do kontekstu urbanistycznego oraz wdzięk, lekkość i funkcjonalność. Zastosowanie smukłych stalowych słupów pozostawia maksimum wolnej przestrzeni dla ruchu pieszego, a w pełni przeszklone zadaszenie zapewnia przeźroczystość i bardzo dobre doświetlenie. Stylistyka form z zastosowaniem płynnych krzywizn nawiązuje do secesji, łódzkich witraży oraz do logo Łodzi. Pod dworcem zbudowano natomiast dwujezdniową ulicę.

Zadaszenie dworca ma 100 metrów długości, 33 m szerokości i 13 metrów wysokości. Dach, który tworzy specjalna membrana przypomina barwną mozaikę, w której dominuje kolor błękitny. Warto dodać, że podczas tworzenia projektu budowlanego spadek połaci dachowych został powiększony na tyle, że śnieg będzie pod własnym ciężarem zsuwał się z nich do koryt dachowych. Te będą ogrzewane elektrycznie, tak by śnieg się w nich roztapiał i spływał poprzez również ogrzewane rury spustowe do kanalizacji.

Celem przebudowy trasy WZ była poprawa warunków dostępności do centrum miasta transportem publicznym. Inwestycja kosztowała ponad 700 mln zł. Ze zmianami w komunikacji miejskiej po otwarciu węzła można zapoznać się na stronie zdit.uml.lodz.pl

Inwestor: Miasto Łódź
Wykonawca: Mosty Łódź
Podwykonawca kwalifikowany: Firma Gotowski BKiP

We październiku rozpocznie się budowa nowego pomostu widokowo-koncertowego na rzece Brdzie w Bydgoszczy. Stylowa konstrukcja powstanie przy gmachu opery i umożliwi organizację wydarzeń kulturalnych.

Rozpoczęcie robót, zgodnie z warunkami postawionymi przez inwestora zaplanowano, kiedy przyległy amfiteatr nie będzie już miejscem koncertów i innych projektów artystycznych. Prace budowlane powinny zakończyć się jeszcze w tym roku, ale termin wykonania zamówienia może ulec zmianie w przypadku znacznych wahań stanu wody w Brdzie, niesprzyjających warunków pogodowych lub konieczności zlecenia dodatkowych prac. Długość pomostu wyniesie około 27 metrów, a szerokość 4 metry. Stalowa konstrukcja oparta będzie na żelbetowych filarach. Zaprojektowano drewnianą podłogę sceny. W pierwszym etapie pomost nie będzie trwale zadaszony, ale przystosowany do montażu zadaszenia tymczasowego. Możliwe będzie też w przyszłości wykonanie trwałego zadaszenia. Kolorystyka obiektu ma być zbliżona do sąsiadującego budynku opery.

— Cieszy nas to, że będziemy zaangażowani w kolejny projekt zmierzający do rewitalizacji brzegów Brdy. To ważne, by rzeka była wyposażona w infrastrukturę, która przyciąga mieszkańców. Wcześniej nasza firma była zaangażowana miedzy innymi w rewitalizację bulwarów i budowę kładek na Wyspie Młyńskiej. Na pewno dołożymy starań by wykonana konstrukcja była zgodna z projektem i dobrze komponowała się z otoczeniem — podkreśla dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak.

W sezonie letnim, na obiekcie odbywać się mają występy teatralne i koncerty organizowane przez miasto oraz Operę, a poza sezonem będzie to ogólnodostępny pomost widokowy. Pomost będzie wyposażony w urządzenie regulujące jego wysokość ze względu na okresowy zmieniający się stan wody w rzece Brdzie. Wcześniej organizacja koncertów możliwa była jedynie przy wykorzystaniu jednostek pływających.

Inwestor: Miasto Bydgoszcz
Wykonawca — Konsorcjum: Firma Gotowski BKiP i Firma Hydro-Eko

Most jest konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą — mówi dyrektor ds. kontraktów z Firmy Gotowski, Paweł Pietraszak. — Składa się on z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła mają 80 metrów, a osiem przęseł w środku — 108 metrów. Na nowym moście funkcjonują 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 metrów i 1,5-metrowy chodnik.

Koszt jego budowy wyniósł ponad 215 mln zł. Nowy most jest najważniejszym obiektem inżynierskim na ciągu zmodernizowanych dróg wojewódzkich, które łączą Lublin z Radomiem i Kielcami. Budowa rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. W 2014 roku dużym wyzwaniem była powódź, która zalała plac budowy. Obiekt został ukończony w czerwcu bieżącego roku.

Do otwarcia obiektu niezbędne było dobudowanie po stronie mazowieckiej 2-kilometrowego odcinka drogi dojazdowej. Jest on już przejezdny, ale kierowcy nadal muszą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.

Most w liczbach
Koszt budowy — ponad 215 mln zł
Długość: 1026,60 m
Szerokość: 19,94 m

Inwestor: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie

Wykonawca — Konsorcjum: Energopol — Szczecin SA (lider), Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy (partner)

Dziś (28 września) na nową estakadę nad stacją Bydgoszcz Wschód wjechał pierwszy tramwaj. Był to co prawda wóz techniczny podwieszający trakcję na odcinku Wyścigowa—Lewińskiego (podstacja). Tym niemniej wzbudził on spore zainteresowanie bydgoszczan.

Inwestycja polegająca na budowie nowego blisko10-kilometrowego torowiska do bydgoskiej dzielnicy Fordon zmierza do finału. Liderem konsorcjum wykonującego zadanie jest Firma Gotowski.

Inwestor: Tramwaj Fordon (spółka Miasta Bydgoszcz)

Wykonawca — Konsorcjum:

    Firma Gotowski BKiP (lider)
    PRM Mosty-Łódź (partner)
    Feroco (partner)
    PIRK TOR-KRAK (partner)
    PBDiM Kobylarnia (partner)
    Metrostav(partner z Republiki Czech)

Nowości na stronie

Informacja prasowa - komunikat

Informacja prasowa - komunikat

Informacja prasowa
Komunikat

    W czwartek 11 marca o godz. 21.55 TVP1 wyemitowała odcinek

CZYTAJ WIĘCEJ...

Oświadczenie

Oświadczenie

W związku z decyzją Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
z dn. 29 stycznia 2021 r. o czasowym zamknięciu Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, budowniczy Trasy

CZYTAJ WIĘCEJ...

Wspieramy bydgoskie szpitale. Dołącz do zbiórki i pomóż lekarzom w walce z koronawirusem

Wspieramy bydgoskie szpitale. Dołącz do zbiórki i pomóż lekarzom w walce z koronawirusem

Miasto Bydgoszcz i Towarzystwo Miłośników Miasta Bydgoszczy wspierają walkę z koronawirusem – organizują zbiórkę pieniędzy, które będą przekazywane bydgoskim szpitalom.

 Inicjatywa

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trzebinia. Przekazanie zmodernizowanego wiaduktu

Trzebinia. Przekazanie zmodernizowanego wiaduktu

   W dniu 05 grudnia 2019 r. w Krakowie nastąpiło protokolarne przekazanie terminowo zmodernizowanego 400-metrowego wiaduktu w Trzebini, który usytuowany jest na drodze krajowej nr 79 łączącej

CZYTAJ WIĘCEJ...

Skwierzyna. Most nad terenem zalewowym rzeki Warty

Skwierzyna. Most nad terenem zalewowym rzeki Warty

Po terminowym zakończeniu robót w dniu 11 listopada 2019 r. w Skwierzynie nastąpiło protokolarne przekazanie przebudowanej drogi wojewódzkiej nr 159 w km 11+900 do km 12+305 wraz z mostem nad

CZYTAJ WIĘCEJ...

Bydgoszcz. Rozpoczyna się rozbudowa ul. Kujawskiej

Bydgoszcz. Rozpoczyna się rozbudowa ul. Kujawskiej


W czwartek (29 listopada) w Bydgoszczy podpisano umowę na rozbudowę ul. Kujawskiej. W jej zakres wchodzi budowa nowego torowiska, jezdni, dróg rowerowych i przebudowa dwóch rond. To jedna z

CZYTAJ WIĘCEJ...

Bydgoszcz. Nowa kładka połączy dwa osiedla

Bydgoszcz. Nowa kładka połączy dwa osiedla

W Bydgoszczy powstanie nowa kładka łącząca osiedle Czyżkówko i Jachcice. Umożliwi ona również przerzucenie nad rzeką Brdą ciepłociągu. Za prace projektowe, wytworzenie stalowej konstrukcji

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trzebinia. Wiadukt znów przejezdny

Trzebinia. Wiadukt znów przejezdny

Z końcem sierpnia firma „Gotowski” zakończyła podstawowy etap modernizacji blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej Aglomerację Śląską z Krakowem. Obiekt jest

CZYTAJ WIĘCEJ...

Bydgoszcz. Wkrótce ruszy rozbudowa ul. Kujawskiej

Bydgoszcz. Wkrótce ruszy rozbudowa ul. Kujawskiej

Jesienią w Bydgoszczy ruszy rozbudowa ul. Kujawskiej. Będzie to największa inwestycja realizowana w najbliższych latach w ścisłym centrum miasta. W jej zakres wchodzi budowa nowego torowiska,

CZYTAJ WIĘCEJ...

Żnin. Stary most rozebrany, zbudujemy nową konstrukcję

Żnin. Stary most rozebrany, zbudujemy nową konstrukcję

Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za budowę ustroju nośnego nowego mostu
w Żninie. Nowy obiekt nad rzeką Gąsawką znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 251. Prace zakończą się

CZYTAJ WIĘCEJ...

Nowy Sącz. Białe łuki nad Dunajcem

Nowy Sącz. Białe łuki nad Dunajcem

 

Firma „Gotowski” wytwarza konstrukcję dużego mostu, który zepnie brzegi Dunajca w Nowym Sączu. Ma on formę dwóch bliźniaczych łuków. Zastąpi stary obiekt, który jest rozbierany.
W

CZYTAJ WIĘCEJ...

Międzychód. Stalowy pomost połączył brzegi Warty

Międzychód. Stalowy pomost połączył brzegi Warty

Zakończył się montaż stalowej konstrukcji pomostu nad Wartą. Trwają przygotowania do jego zabetonowania. Cała inwestycja polegająca na budowie nowego mostu w ciągu drogi wojewódzkiej połączona z

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trzebinia. Wiadukt w remoncie, pamiętaj o objazdach

Trzebinia. Wiadukt w remoncie, pamiętaj o objazdach

 

W poniedziałek (9 kwietnia) rozpocznie się kolejny etap modernizacji blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. Samochody

CZYTAJ WIĘCEJ...

Solec Kujawski. Nowa droga i przyczółki promowe

Solec Kujawski. Nowa droga i przyczółki promowe

 

Brzegi Wisły pomiędzy Solcem Kujawskim i Czarnowem połączy przeprawa promowa. Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za projekt i przebudowę dróg dojazdowych oraz przyczółków. W

CZYTAJ WIĘCEJ...

Budujemy nie tylko mosty i wiadukty

Budujemy nie tylko mosty i wiadukty

Firma „Gotowski” nie tylko buduje mosty i wiadukty. Tworzy również inne nietypowe konstrukcje: potężne iglice, stalowe szkielety budynków, osłony górnicze, czy elementy ułatwiające nasuwanie

CZYTAJ WIĘCEJ...

Poronin. Kolejna konstrukcja na „zakopiance”

Poronin. Kolejna konstrukcja na „zakopiance”

Trwa budowa Węzła Tatrzańskiego łączącego drogę krajową nr 47 („zakopiankę”) z drogą wojewódzką nr 961 (w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej). Za wytworzenie stalowej konstrukcji rusztu mostu na

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trasa S5. Bunkier zjechał z drogi

Trasa S5. Bunkier zjechał z drogi

Budowa drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz-Poznań to nie tylko wznoszenie nowych konstrukcji. inżynierskich. Z transportowego korytarza usunięty został też ważący około 180 ton zabytkowy bunkier w

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trzebinia. Rusza modernizacja ważnego wiaduktu

Trzebinia. Rusza modernizacja ważnego wiaduktu

W poniedziałek (12 lutego) rozpoczęła się modernizacja blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. W trakcie modernizacji wiaduktu

CZYTAJ WIĘCEJ...

Włocławek. Most na Wiśle z nowym chodnikiem

Włocławek. Most na Wiśle z nowym chodnikiem

Kratownicowy most na Wiśle będący jednym z symboli Włocławka przejdzie kolejny remont. Tym razem zyska nowy chodnik. Za prace odpowiadać będzie Firma „GOTOWSKI”BKiP Sp. z

CZYTAJ WIĘCEJ...

Międzychód. Zanim pomost połączy brzegi

Międzychód. Zanim pomost połączy brzegi

Z wtorku na środę (10/11 października br.) rozpoczął się transport stalowych elementów mostu do Międzychodu. Potężne belki o wadze dochodzącej do 22 ton i długości 31 m jadą z Bydgoszczy

CZYTAJ WIĘCEJ...

Międzychód. Jesienią zaczynamy montaż pomostu

Międzychód. Jesienią zaczynamy montaż pomostu

Trwają prace przy podporach pośrednich i przyczółkach nowego mostu w Międzychodzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która umożliwia kierowcom dojazd do autostrady A2. W Bydgoszczy powstała

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trasa S5. Zbudujemy wiadukty na „ekspresówce”

Trasa S5. Zbudujemy wiadukty na „ekspresówce”

Firma „Gotowski” rozpoczęła budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej S5, która połączy Bydgoszcz z Poznaniem. Na odcinku pomiędzy Szubinem i Żninem powstanie 15 nowych wiaduktów i

CZYTAJ WIĘCEJ...

Warszawa. Dostawa iglic zwieńczających Warsaw Spire

Warszawa. Dostawa iglic zwieńczających Warsaw Spire

Budynek Warsaw Spire mieści się na placu Europejskim w Warszawie. Liczący 180 metrów wieżowiec jest jednym z najwyższych budynków w Polsce. Po zamontowaniu iglic będzie ustępować jedynie Pałacowi

CZYTAJ WIĘCEJ...

Trzebinia. Zaprojektujemy i zmodernizujemy wiadukt

Trzebinia. Zaprojektujemy i zmodernizujemy wiadukt

Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za modernizację blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. Obiekt będzie przebudowywany w

CZYTAJ WIĘCEJ...

Warszawa. Nowe wiadukty przyjadą z Bydgoszczy

Warszawa. Nowe wiadukty przyjadą z Bydgoszczy

    Rozbudowana droga wojewódzka nr 631 łącząca Rondo Ignacego Daszyńskiego w Warszawie z budowaną obwodnicą Marek (trasa S8) pełnić ma funkcję wschodniej obwodnicy stolicy. Inwestycja

CZYTAJ WIĘCEJ...

Myślenice. Wiadukt nad Zakopianką

Myślenice. Wiadukt nad Zakopianką

Nowy wiadukt zaprojektowano jako obiekt sprężony typu rama kozłowa o konstrukcji płytowo-belkowej, które nie posiada podpory pomiędzy jezdniami. W zakres inwestycji wchodzi także przebudowa

CZYTAJ WIĘCEJ...

Międzychód. Budowa nowego mostu przez rzekę Wartę

Międzychód. Budowa nowego mostu przez rzekę Wartę

    Jesienią 2016 roku Firma GOTOWSKI przejęła plac budowy nowego mostu w Międzychodzie. Na początku prac zorganizowano zaplecze logistyczne oraz przeprowadzono niezbędne wycinki drzew i krzewów.

CZYTAJ WIĘCEJ...

 Nowa Wieś Wielka. Jedno przęsło zamiast trzech

Nowa Wieś Wielka. Jedno przęsło zamiast trzech

Z początkiem listopada kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu w ciągu ul. Wiaduktowej w Nowej Wsi Wielkiej. Obiekt łączy drogę krajową nr 25 (Bydgoszcz—Konin) z bazą paliwową. Po

CZYTAJ WIĘCEJ...

Bydgoszcz. Po estakadzie pojadą Swingi

Bydgoszcz. Po estakadzie pojadą Swingi

Przy estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód dobudowywane są dojścia do schodów i wind, porządkowane są przyległe tereny, dosadzane są rośliny, wykonywane są ostatnie prace malarskie. Na

CZYTAJ WIĘCEJ...

 Łódź. Tramwajowy dworzec otwarty

Łódź. Tramwajowy dworzec otwarty


Trasa WZ to główna arteria komunikacyjna Łodzi na kierunku wschód-zachód łącząca dwa największe osiedla Widzew Wschód (na wschodzie) i Retkinię (na zachodzie).
Trasę oddano do użytku

CZYTAJ WIĘCEJ...

Koncertowy pomost przy bydgoskiej operze

Koncertowy pomost przy bydgoskiej operze

We październiku rozpocznie się budowa nowego pomostu widokowo-koncertowego na rzece Brdzie w Bydgoszczy. Stylowa konstrukcja powstanie przy gmachu opery i umożliwi organizację wydarzeń

CZYTAJ WIĘCEJ...

 Most na Wiśle w Kamieniu

Most na Wiśle w Kamieniu

Most jest konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą — mówi dyrektor ds. kontraktów z Firmy Gotowski, Paweł Pietraszak. — Składa się on z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła

CZYTAJ WIĘCEJ...

 Pierwszy tramwaj na estakadzie

Pierwszy tramwaj na estakadzie

Dziś (28 września) na nową estakadę nad stacją Bydgoszcz Wschód wjechał pierwszy tramwaj. Był to co prawda wóz techniczny podwieszający trakcję na odcinku Wyścigowa—Lewińskiego (podstacja). Tym

CZYTAJ WIĘCEJ...

 Bydgoszcz. Tramwaje testują estakadę i torowisko

Bydgoszcz. Tramwaje testują estakadę i torowisko

— Budowa linii tramwajowej do Fordonu to największa inwestycja tramwajowa w Polsce. W żadnym innym mieście nie zbudowano w ramach jednego projektu sieci liczącej blisko 10 kilometrów podwójnego

CZYTAJ WIĘCEJ...

Inowrocław. Budujmy most i cztery wiadukty

Inowrocław. Budujmy most i cztery wiadukty

Obwodnica Inowrocławia to prawie 19 km trasa, która będzie posiadała po dwa pasy w obu kierunkach. Ominie ona miasto od wschodu i znacznie skróci czas

CZYTAJ WIĘCEJ...

Mikołajki. Rozbiórka na finiszu

Mikołajki. Rozbiórka na finiszu

Prace rozbiórkowe prowadzone na obu przyczółkach zakończymy w marcu. Obejmą one również oczyszczenie dna jeziora Mikołajskiego w bezpośredniej strefie pod konstrukcją kładki. W ostatnich dniach

CZYTAJ WIĘCEJ...