Trasa WZ to główna arteria komunikacyjna Łodzi na kierunku wschód-zachód łącząca dwa największe osiedla Widzew Wschód (na wschodzie) i Retkinię (na zachodzie).
Trasę oddano do użytku 31 października. Jej najciekawszym elementem jest dworzec tramwajowy.
Przystanek na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Piotrkowskiej integruje tramwaje jadące z północy na południe i ze wschodu na zachód. Projekt konstrukcji, którą wytworzyła firma Gotowski to zwycięska praca w konkursie architektonicznym jaki zorganizowało w 2012 roku miasto. Została ona nagrodzona za twórcze nawiązanie do kontekstu urbanistycznego oraz wdzięk, lekkość i funkcjonalność. Zastosowanie smukłych stalowych słupów pozostawia maksimum wolnej przestrzeni dla ruchu pieszego, a w pełni przeszklone zadaszenie zapewnia przeźroczystość i bardzo dobre doświetlenie. Stylistyka form z zastosowaniem płynnych krzywizn nawiązuje do secesji, łódzkich witraży oraz do logo Łodzi. Pod dworcem zbudowano natomiast dwujezdniową ulicę.
Zadaszenie dworca ma 100 metrów długości, 33 m szerokości i 13 metrów wysokości. Dach, który tworzy specjalna membrana przypomina barwną mozaikę, w której dominuje kolor błękitny. Warto dodać, że podczas tworzenia projektu budowlanego spadek połaci dachowych został powiększony na tyle, że śnieg będzie pod własnym ciężarem zsuwał się z nich do koryt dachowych. Te będą ogrzewane elektrycznie, tak by śnieg się w nich roztapiał i spływał poprzez również ogrzewane rury spustowe do kanalizacji.
Celem przebudowy trasy WZ była poprawa warunków dostępności do centrum miasta transportem publicznym. Inwestycja kosztowała ponad 700 mln zł. Ze zmianami w komunikacji miejskiej po otwarciu węzła można zapoznać się na stronie zdit.uml.lodz.pl
Inwestor: Miasto Łódź
Wykonawca: Mosty Łódź
Podwykonawca kwalifikowany: Firma Gotowski BKiP
We październiku rozpocznie się budowa nowego pomostu widokowo-koncertowego na rzece Brdzie w Bydgoszczy. Stylowa konstrukcja powstanie przy gmachu opery i umożliwi organizację wydarzeń kulturalnych.
Rozpoczęcie robót, zgodnie z warunkami postawionymi przez inwestora zaplanowano, kiedy przyległy amfiteatr nie będzie już miejscem koncertów i innych projektów artystycznych. Prace budowlane powinny zakończyć się jeszcze w tym roku, ale termin wykonania zamówienia może ulec zmianie w przypadku znacznych wahań stanu wody w Brdzie, niesprzyjających warunków pogodowych lub konieczności zlecenia dodatkowych prac. Długość pomostu wyniesie około 27 metrów, a szerokość 4 metry. Stalowa konstrukcja oparta będzie na żelbetowych filarach. Zaprojektowano drewnianą podłogę sceny. W pierwszym etapie pomost nie będzie trwale zadaszony, ale przystosowany do montażu zadaszenia tymczasowego. Możliwe będzie też w przyszłości wykonanie trwałego zadaszenia. Kolorystyka obiektu ma być zbliżona do sąsiadującego budynku opery.
— Cieszy nas to, że będziemy zaangażowani w kolejny projekt zmierzający do rewitalizacji brzegów Brdy. To ważne, by rzeka była wyposażona w infrastrukturę, która przyciąga mieszkańców. Wcześniej nasza firma była zaangażowana miedzy innymi w rewitalizację bulwarów i budowę kładek na Wyspie Młyńskiej. Na pewno dołożymy starań by wykonana konstrukcja była zgodna z projektem i dobrze komponowała się z otoczeniem — podkreśla dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak.
W sezonie letnim, na obiekcie odbywać się mają występy teatralne i koncerty organizowane przez miasto oraz Operę, a poza sezonem będzie to ogólnodostępny pomost widokowy. Pomost będzie wyposażony w urządzenie regulujące jego wysokość ze względu na okresowy zmieniający się stan wody w rzece Brdzie. Wcześniej organizacja koncertów możliwa była jedynie przy wykorzystaniu jednostek pływających.
Inwestor: Miasto Bydgoszcz
Wykonawca — Konsorcjum: Firma Gotowski BKiP i Firma Hydro-Eko
Most jest konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą — mówi dyrektor ds. kontraktów z Firmy Gotowski, Paweł Pietraszak. — Składa się on z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła mają 80 metrów, a osiem przęseł w środku — 108 metrów. Na nowym moście funkcjonują 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 metrów i 1,5-metrowy chodnik.
Koszt jego budowy wyniósł ponad 215 mln zł. Nowy most jest najważniejszym obiektem inżynierskim na ciągu zmodernizowanych dróg wojewódzkich, które łączą Lublin z Radomiem i Kielcami. Budowa rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. W 2014 roku dużym wyzwaniem była powódź, która zalała plac budowy. Obiekt został ukończony w czerwcu bieżącego roku.
Do otwarcia obiektu niezbędne było dobudowanie po stronie mazowieckiej 2-kilometrowego odcinka drogi dojazdowej. Jest on już przejezdny, ale kierowcy nadal muszą jeszcze liczyć się z niewielkimi utrudnieniami.
Most w liczbach
Koszt budowy — ponad 215 mln zł
Długość: 1026,60 m
Szerokość: 19,94 m
Inwestor: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie
Wykonawca — Konsorcjum: Energopol — Szczecin SA (lider), Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy (partner)
Dziś (28 września) na nową estakadę nad stacją Bydgoszcz Wschód wjechał pierwszy tramwaj. Był to co prawda wóz techniczny podwieszający trakcję na odcinku Wyścigowa—Lewińskiego (podstacja). Tym niemniej wzbudził on spore zainteresowanie bydgoszczan.
Inwestycja polegająca na budowie nowego blisko10-kilometrowego torowiska do bydgoskiej dzielnicy Fordon zmierza do finału. Liderem konsorcjum wykonującego zadanie jest Firma Gotowski.
Inwestor: Tramwaj Fordon (spółka Miasta Bydgoszcz)
Wykonawca — Konsorcjum:
Firma Gotowski BKiP (lider)
PRM Mosty-Łódź (partner)
Feroco (partner)
PIRK TOR-KRAK (partner)
PBDiM Kobylarnia (partner)
Metrostav(partner z Republiki Czech)
Informacja prasowa
Komunikat
W czwartek 11 marca o godz. 21.55 TVP1 wyemitowała odcinek
W związku z decyzją Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
z dn. 29 stycznia 2021 r. o czasowym zamknięciu Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, budowniczy Trasy
Miasto Bydgoszcz i Towarzystwo Miłośników Miasta Bydgoszczy wspierają walkę z koronawirusem – organizują zbiórkę pieniędzy, które będą przekazywane bydgoskim szpitalom.
Inicjatywa
W dniu 05 grudnia 2019 r. w Krakowie nastąpiło protokolarne przekazanie terminowo zmodernizowanego 400-metrowego wiaduktu w Trzebini, który usytuowany jest na drodze krajowej nr 79 łączącej
Po terminowym zakończeniu robót w dniu 11 listopada 2019 r. w Skwierzynie nastąpiło protokolarne przekazanie przebudowanej drogi wojewódzkiej nr 159 w km 11+900 do km 12+305 wraz z mostem nad
W czwartek (29 listopada) w Bydgoszczy podpisano umowę na rozbudowę ul. Kujawskiej. W jej zakres wchodzi budowa nowego torowiska, jezdni, dróg rowerowych i przebudowa dwóch rond. To jedna z
W Bydgoszczy powstanie nowa kładka łącząca osiedle Czyżkówko i Jachcice. Umożliwi ona również przerzucenie nad rzeką Brdą ciepłociągu. Za prace projektowe, wytworzenie stalowej konstrukcji
Z końcem sierpnia firma „Gotowski” zakończyła podstawowy etap modernizacji blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej Aglomerację Śląską z Krakowem. Obiekt jest
Jesienią w Bydgoszczy ruszy rozbudowa ul. Kujawskiej. Będzie to największa inwestycja realizowana w najbliższych latach w ścisłym centrum miasta. W jej zakres wchodzi budowa nowego torowiska,
Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za budowę ustroju nośnego nowego mostu
w Żninie. Nowy obiekt nad rzeką Gąsawką znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 251. Prace zakończą się
Firma „Gotowski” wytwarza konstrukcję dużego mostu, który zepnie brzegi Dunajca w Nowym Sączu. Ma on formę dwóch bliźniaczych łuków. Zastąpi stary obiekt, który jest rozbierany.
W
Zakończył się montaż stalowej konstrukcji pomostu nad Wartą. Trwają przygotowania do jego zabetonowania. Cała inwestycja polegająca na budowie nowego mostu w ciągu drogi wojewódzkiej połączona z
W poniedziałek (9 kwietnia) rozpocznie się kolejny etap modernizacji blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. Samochody
Brzegi Wisły pomiędzy Solcem Kujawskim i Czarnowem połączy przeprawa promowa. Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za projekt i przebudowę dróg dojazdowych oraz przyczółków. W
Firma „Gotowski” nie tylko buduje mosty i wiadukty. Tworzy również inne nietypowe konstrukcje: potężne iglice, stalowe szkielety budynków, osłony górnicze, czy elementy ułatwiające nasuwanie
Trwa budowa Węzła Tatrzańskiego łączącego drogę krajową nr 47 („zakopiankę”) z drogą wojewódzką nr 961 (w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej). Za wytworzenie stalowej konstrukcji rusztu mostu na
Budowa drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz-Poznań to nie tylko wznoszenie nowych konstrukcji. inżynierskich. Z transportowego korytarza usunięty został też ważący około 180 ton zabytkowy bunkier w
W poniedziałek (12 lutego) rozpoczęła się modernizacja blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. W trakcie modernizacji wiaduktu
Kratownicowy most na Wiśle będący jednym z symboli Włocławka przejdzie kolejny remont. Tym razem zyska nowy chodnik. Za prace odpowiadać będzie Firma „GOTOWSKI”BKiP Sp. z
Z wtorku na środę (10/11 października br.) rozpoczął się transport stalowych elementów mostu do Międzychodu. Potężne belki o wadze dochodzącej do 22 ton i długości 31 m jadą z Bydgoszczy
Trwają prace przy podporach pośrednich i przyczółkach nowego mostu w Międzychodzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która umożliwia kierowcom dojazd do autostrady A2. W Bydgoszczy powstała
Firma „Gotowski” rozpoczęła budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej S5, która połączy Bydgoszcz z Poznaniem. Na odcinku pomiędzy Szubinem i Żninem powstanie 15 nowych wiaduktów i
Budynek Warsaw Spire mieści się na placu Europejskim w Warszawie. Liczący 180 metrów wieżowiec jest jednym z najwyższych budynków w Polsce. Po zamontowaniu iglic będzie ustępować jedynie Pałacowi
Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za modernizację blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. Obiekt będzie przebudowywany w
Rozbudowana droga wojewódzka nr 631 łącząca Rondo Ignacego Daszyńskiego w Warszawie z budowaną obwodnicą Marek (trasa S8) pełnić ma funkcję wschodniej obwodnicy stolicy. Inwestycja
Nowy wiadukt zaprojektowano jako obiekt sprężony typu rama kozłowa o konstrukcji płytowo-belkowej, które nie posiada podpory pomiędzy jezdniami. W zakres inwestycji wchodzi także przebudowa
Jesienią 2016 roku Firma GOTOWSKI przejęła plac budowy nowego mostu w Międzychodzie. Na początku prac zorganizowano zaplecze logistyczne oraz przeprowadzono niezbędne wycinki drzew i krzewów.
Z początkiem listopada kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu w ciągu ul. Wiaduktowej w Nowej Wsi Wielkiej. Obiekt łączy drogę krajową nr 25 (Bydgoszcz—Konin) z bazą paliwową. Po
Przy estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód dobudowywane są dojścia do schodów i wind, porządkowane są przyległe tereny, dosadzane są rośliny, wykonywane są ostatnie prace malarskie. Na
Trasa WZ to główna arteria komunikacyjna Łodzi na kierunku wschód-zachód łącząca dwa największe osiedla Widzew Wschód (na wschodzie) i Retkinię (na zachodzie).
Trasę oddano do użytku
We październiku rozpocznie się budowa nowego pomostu widokowo-koncertowego na rzece Brdzie w Bydgoszczy. Stylowa konstrukcja powstanie przy gmachu opery i umożliwi organizację wydarzeń
Most jest konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą — mówi dyrektor ds. kontraktów z Firmy Gotowski, Paweł Pietraszak. — Składa się on z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła
Dziś (28 września) na nową estakadę nad stacją Bydgoszcz Wschód wjechał pierwszy tramwaj. Był to co prawda wóz techniczny podwieszający trakcję na odcinku Wyścigowa—Lewińskiego (podstacja). Tym
— Budowa linii tramwajowej do Fordonu to największa inwestycja tramwajowa w Polsce. W żadnym innym mieście nie zbudowano w ramach jednego projektu sieci liczącej blisko 10 kilometrów podwójnego
Obwodnica Inowrocławia to prawie 19 km trasa, która będzie posiadała po dwa pasy w obu kierunkach. Ominie ona miasto od wschodu i znacznie skróci czas
Prace rozbiórkowe prowadzone na obu przyczółkach zakończymy w marcu. Obejmą one również oczyszczenie dna jeziora Mikołajskiego w bezpośredniej strefie pod konstrukcją kładki. W ostatnich dniach