Aktualności

    Rozbudowana droga wojewódzka nr 631 łącząca Rondo Ignacego Daszyńskiego w Warszawie z budowaną obwodnicą Marek (trasa S8) pełnić ma funkcję wschodniej obwodnicy stolicy. Inwestycja realizowana jest w dwóch etapach i polega na przebudowie ciągu ulic Marsa (dzielnica Praga Południe) – Żołnierska (dzielnica Rembertów) na odcinku o długości 4,8 km, począwszy od ulicy Naddnieprzańskiej do granicy miasta. W zakres prac wchodzi poszerzenie istniejących jezdni, rozbiórka starych i budowa nowych wiaduktów drogowych, budowa ekranów akustycznych oraz zagospodarowanie zielenią pasa drogowego.

Z początkiem listopada kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu w ciągu ul. Wiaduktowej w Nowej Wsi Wielkiej. Obiekt łączy drogę krajową nr 25 (Bydgoszcz—Konin) z bazą paliwową. Po modernizacji obiekt opiera się wyłącznie na nowych przyczółkach. Wcześniej podtrzymywały go filary, które rozebrano. Na wiadukcie dobudowano chodniki i odwodnienie. Podczas dodatkowych prac przebudowano tez nasypy, a drogi dojazdowe wyposażono w kanalizację. Podstawę nasypów w pobliżu wiaduktu umocniono estetycznymi kamiennymi gabionami. Inwestycja była ważna nie tylko dla inwestora, ale mieszkańców osiedla po wschodniej stronie torów. Obecnie ta część miejscowości szybko się urbanizuje.


Firma Gotowski w województwie kujawsko-pomorskim remontuje również dwa inne obiekty nad liniami kolejowymi. W Mogilnie remontowany jest obiekt nad linią Poznań—Inowrocław. Z kolei w Marcinkowie prace prowadzone są przy wiadukcie nad nieczynną linią Mogilno—Orchowo.

Inwestor: Operator Logistyczny Paliw Płynnych
Wykonawca: Firma Gotowski

Przy estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód dobudowywane są dojścia do schodów i wind, porządkowane są przyległe tereny, dosadzane są rośliny, wykonywane są ostatnie prace malarskie. Na przystankach trwa także montaż małej architektury (ławki, kosze na śmieci itp.). Na ul. Akademickiej po przestawieniu latarni montowane są natomiast ostatnie części ekranów akustycznych. Na pętli w rejonie ul. Geodetów wykonywane są natomiast prace wykończeniowe przy budynkach hali warsztatowej oraz pomieszczenia socjalnego.

Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowe torowisko ma być testowane przez tramwaje. Regularna komunikacja ma zostać uruchomiona z początkiem 2016 roku. Do obsługi trasy inwestor zamówił między innymi 12 nowoczesnych pojazdów typu "Swing". Pojazdy otrzymały w ostatnich dniach niezbędną homologację.

Organizator transportu publicznego zakończył też społeczne konsultacje nad projektem nowego układu połączeń po otwarciu trasy. Ostateczny kształt komunikacji ma być przedstawiony w II połowie listopada.

Inwestor: Tramwaj Fordon Sp z o.o.(spółka Miasta Bydgoszcz)
Wykonawca — Konsorcjum:
Firma Gotowski BKiP (lider)
PRM Mosty-Łódź (partner)
Feroco (partner)
PIRK TOR-KRAK (partner)
PBDiM Kobylarnia (partner)
Metrostav (partner z Republiki Czech)


Trasa WZ to główna arteria komunikacyjna Łodzi na kierunku wschód-zachód łącząca dwa największe osiedla Widzew Wschód (na wschodzie) i Retkinię (na zachodzie).
Trasę oddano do użytku 31 października. Jej najciekawszym elementem jest dworzec tramwajowy.

Przystanek na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Piotrkowskiej integruje tramwaje jadące z północy na południe i ze wschodu na zachód. Projekt konstrukcji, którą wytworzyła firma Gotowski to zwycięska praca w konkursie architektonicznym jaki zorganizowało w 2012 roku miasto. Została ona nagrodzona za twórcze nawiązanie do kontekstu urbanistycznego oraz wdzięk, lekkość i funkcjonalność. Zastosowanie smukłych stalowych słupów pozostawia maksimum wolnej przestrzeni dla ruchu pieszego, a w pełni przeszklone zadaszenie zapewnia przeźroczystość i bardzo dobre doświetlenie. Stylistyka form z zastosowaniem płynnych krzywizn nawiązuje do secesji, łódzkich witraży oraz do logo Łodzi. Pod dworcem zbudowano natomiast dwujezdniową ulicę.

Zadaszenie dworca ma 100 metrów długości, 33 m szerokości i 13 metrów wysokości. Dach, który tworzy specjalna membrana przypomina barwną mozaikę, w której dominuje kolor błękitny. Warto dodać, że podczas tworzenia projektu budowlanego spadek połaci dachowych został powiększony na tyle, że śnieg będzie pod własnym ciężarem zsuwał się z nich do koryt dachowych. Te będą ogrzewane elektrycznie, tak by śnieg się w nich roztapiał i spływał poprzez również ogrzewane rury spustowe do kanalizacji.

Celem przebudowy trasy WZ była poprawa warunków dostępności do centrum miasta transportem publicznym. Inwestycja kosztowała ponad 700 mln zł. Ze zmianami w komunikacji miejskiej po otwarciu węzła można zapoznać się na stronie zdit.uml.lodz.pl

Inwestor: Miasto Łódź
Wykonawca: Mosty Łódź
Podwykonawca kwalifikowany: Firma Gotowski BKiP

Aktualności