Aktualności

Z wtorku na środę (10/11 października br.) rozpoczął się transport stalowych elementów mostu do Międzychodu. Potężne belki o wadze dochodzącej do 22 ton i długości 31 m jadą z Bydgoszczy na specjalnych lawetach. Wyjątkowo ważnym elementem w tym zakresie jest odpowiednie zabezpieczenie logistyczne transportu.

Nową 3-przęsłową konstrukcję w Międzychodzie będą tworzyć stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Zostały one wykonane oraz zabezpieczone przed korozją w Zakładzie Konstrukcji Stalowych firmy „Gotowski” w Bydgoszczy. Sam pomost, to między innymi 20 elementów o długości dochodzącej do 31 m. Ich waga wynosi od 10 do 22 ton. Oznacza to, że nie tylko montaż ale i sam transport staje się dużym wyzwaniem.

Trwają prace przy podporach pośrednich i przyczółkach nowego mostu w Międzychodzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która umożliwia kierowcom dojazd do autostrady A2. W Bydgoszczy powstała natomiast stalowa konstrukcja pomostu, która aktualnie jest zabezpieczana antykorozyjnie.

Firma „Gotowski” rozpoczęła budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej S5, która połączy Bydgoszcz z Poznaniem. Na odcinku pomiędzy Szubinem i Żninem powstanie 15 nowych wiaduktów i przejść dla zwierząt, natomiast 5 obiektów zostanie przebudowanych.

Firma „Gotowski” będzie odpowiedzialna za modernizację blisko 400-metrowego wiaduktu w Trzebini na drodze krajowej nr 79 łączącej aglomerację śląską z Krakowem. Obiekt będzie przebudowywany w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Koszt zadania to blisko 12 mln zł.

Aktualności