Pod koniec października 2016 roku otwarto Most Łazienkowski, który został poddany rekonstrukcji po pożarze, który miał miejsce w lutym 2015 roku. Jeszcze w trakcie prac zapadła decyzja, że pod górną płytą mostu wybudowane zostaną dwie podwieszane kładki pieszo-rowerowe – jedna po północnej, a druga po południowej stronie. Od strony Śródmieścia Warszawy połączą się ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, zaś po stronie Praskiej z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.
Pod rampą zachowana zostanie również rezerwa, która pozwoli dojechać na plażę oraz ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Trasa, na której usytuowane będą kładki o szerokości 3,4 m będzie posiadała na całej długości własne oświetlenie. Inwestycja realizowana jest w trybie "projektuj i buduj", a jej koszt wynosi 13,5 mln zł.
Warto wiedzieć :
Z końcem marca 2017 r. po stronie północnej zakończył się montaż elementów kładki. Aktualnie po stronie południowej montowane są ostatnie segmenty drugiej kładki. Konstrukcje stalowe kładek dostarczyła Firma GOTOWSKI. W sumie do stolicy trafiły 104 prefabrykowane elementy stalowe o długości około 7,5 m każdy, które na miejscu budowy po zespawaniu utworzyły konstrukcje po obu stronach Mostu Łazienkowskiego. Obecnie najwięcej robót prowadzonych jest przy zbrojeniu i betonowaniu ramp najazdowych.
Zgodnie z planem wszystkie prace mają zakończyć się w lipcu br.
Inwestor: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Wykonawca: WPM Mosty
Wytworzenie elementów stalowych: Firma GOTOWSKI