Drukuj

Trwają prace przy podporach pośrednich i przyczółkach nowego mostu w Międzychodzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która umożliwia kierowcom dojazd do autostrady A2. W Bydgoszczy powstała natomiast stalowa konstrukcja pomostu, która aktualnie jest zabezpieczana antykorozyjnie.

Prace przy głębokim fundamentowaniu są już zakończone. W najbliższych tygodniach kontynuowane będą roboty żelbetowe na przyczółkach i podporach pośrednich. Trwają też roboty branżowe (kanalizacja i sieci teletechniczne). Poza tym wykonywane są prace ziemne przy nasypach. Jednocześnie w Bydgoszczy w Zakładzie Konstrukcji Stalowych firmy „Gotowski” zakończyło się wytwarzanie stalowego pomostu. Całą blisko 140-metrową konstrukcję podzielono łącznie na 77 elementów, które złożone zostaną na miejscu. Pierwsze segmenty będą transportowane w październiku. Sam pomost składał się będzie z 20 sekcji. Montaż będzie odbywał się przy użyciu dźwigów samojezdnych. Obecnie konstrukcja zabezpieczana jest antykorozyjnie.
Nowy most powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która łączy miasta w zachodniej części Wielkopolski. Umożliwia ona kierowcom dojazd do węzłów na autostradzie A2 (Poznań—Berlin) w Trzcielu oraz Nowym Tomyślu. Konstrukcja nowego mostu powstaje na wschód od istniejącej przeprawy. Umożliwia to przez cały okres budowy nowego korzystanie z istniejącego mostu. Zostanie on rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy. Zakończenie całego kontraktu, w tym rozbiórka starego obiektu, planowana jest jesienią przyszłego roku.
Nową 3-przęsłową konstrukcję stworzą stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Na jezdni znajdować się będą dwa pasy ruch o szerokości 3,5 metra oraz pobocze. Zaprojektowano również ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja połączona jest z budową nowych dróg dojazdowych oraz 4-wlotowego ronda. Powstanie ono po południowej stronie przeprawy na przecięciu ulicy J. Piłsudskiego i Wałów Jana Kazimierza. Koszt inwestycji to blisko 21 mln zł.

Nowy most w liczbach:
 - długość całkowita — 139,8 m;
 - szerokość całkowita — 14,85 m;
 - szerokość jezdni — 8,5 m;
 - szerokość ciągu pieszo-rowerowego — 3,5 m;
 - liczba przęseł — 3.

Inwestor: Województwo Wielkopolskie / Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Wykonawca: Firma „Gotowski”.